Language switching

Saturday, December 30, 2017

Vše nej v roce 2018!

Doufám, že jste všichni měli moc povedené Vánoce a užili si spoustu času s rodinou. Mně se povedlo vidět přes Vánoce všechny své žijící předky (i všechny ostatní žijící předky mých dětí) a taky se potkat se všemi svými sourozenci a všemi jejich dětmi. Velmi úspěšné Vánoce :)


V tomhle blogu bych chtěl zrekapitulovat cíle, které jsem si tady vytyčil na rok 2017, a jak moc se povedlo je splnit.

Rychlá rekapitulace cílů:
  1. Mít zdravého syna.
  2. Zdokonalit rodokmen.
    2
    .1. Identifikovat 40% předků do 10té generace, tj. 818 předků (z  2046ti).
    2.2. Nalézt polovinu předků mého dědy z otcovy strany v 7mé generaci - tj. 64.
  3. Napsat sérii blogů v češtině pro začátečníky s genetickou genealogií.
  4. Najít alespoň jednoho z mých dvou nejbližších neznámých předků.
    4.1. Tento cíl zahrnuje sběr maximálního možného počtu relevantních DNA vzorků.
    4.2. Pracovat na rekombinační mapě otcovských chromozomů.
  5. Otestovat naše děti.
  6. Začít sloupek "Předek týdne" - kde bloguju o jednom ze svých zesnulých předků.
  7. Pokračovat v práci s genetickýma shodama.


Rád bych začal těmi nejůspěšnějšími:

1. Mít zdravého syna.
Ano! Vítek je prostě super (už umí říkat "táta"), a navíc se mi díky energii z jeho narození podařilo prohloubit znalosti otcovské linie Krcháků.

2.2. Nalézt polovinu předků mého dědy z otcovy strany v 7mé generaci - tj. 64.
Díky velmi intenzivní práci s předtolerančními matrikami jsem dokázal tenhlé cíl splnit. Třikrát hurá!

7. Pokračovat v práci s genetickýma shodama.
Práce s genetickýma shodama mě bavila a myslím, že se i dařila. Podařilo se mi nalézt společného předka pro několik amerických příbuzných (tak, že jsem prostě postavil jejich český rodokmen).
I napsat článek o shodách na 23andMe se podařilo.


U většiny dalších témat se podařilo dosáhnout častečného úspěchu:

2.1. Identifikovat 40% předků do 10té generace, tj. 818 předků (z  2046ti).
Dnes jsem na čísle 635 předků. Někteří trochu nejistí. To znamená roční nárůst známých předku o 24%. To mi přijde senzační, a původní cíl prostě příliš agresivní a nerealistický.
Pokud bych chtěl znovu mířit na 24%, můj nový cíl pro 2018 bude 788 předků.

3. Napsat sérii blogů v češtině pro začátečníky s genetickou genealogií

4. Najít alespoň jednoho z mých dvou nejbližších neznámých předků
Na základě DNA testování mám teď kandidáta na otce mého prapradědečka Antonína Šuly, narozeného 1871. Je jím František Skrejšovský, 1837.
Další testování bude potřeba pro ověření této hypotézy.

Další neznámý předek bude těžší, díky kombinaci endogamie na Horňácku a malého množství Čechů s autozomálními testy.

5. Otestovat naše děti.
Další úspěch na poslední chvíli. Posílal sem testy svých dcer do 23andMe z více než hodinové fronty na poště v Seattlu až 23tího prosince. Byl jsem příjemně překvapen, že i ta mladší, tříletá, dokázal naplivat plnou zkumavku (snad, ověřené z laboratoře to zatím není).
Můj nejmladší je zatím bez testů, vyhlížím nový GSA chip od FTDNA...

Úplné selhání:

6. Začít sloupek "Předek týdne".

Bohužel, předek týdne je to jediné, co jsem v roce 2017 vůbec nestihl. Snad nám to všem vynahradím v 2018!



Tak jsme si to pěkně shrnuli a já už se těším, až se s vámi podělím o plány na rok 2018. A doufám, že vám se povedlo ty vaše plány splnit ještě lépe, než mě.

No comments:

Post a Comment